Év elejétől új rendelet szabályozza a környezetvédelmi hatósági nyilvántartás vezetésének szabályait. Az 58/2019. (XII. 18.) AM rendelet 2020. január 1.-jén lépett életbe, egyúttal hatályát vesztette a 7/2000. (V. 18.) KöM rendelet.
Az 58/2019. (XII. 18.) AM rendelet értelmében a hatósági határozatokról és szakhatósági állásfoglalásokról az országos és területi környezetvédelmi és természetvédelmi, valamint vízügyi hatóságok az Országos Környezetvédelmi Információs Rendszerben (OKIR) vezetik nyilvántartásukat.
Amikor egy hatóság határozatot vagy szakhatósági állásfoglalást ad ki, úgy a kiadmányozással egyidejűleg felvezeti azt az OKIR rendszerbe. A nyilvántartás az abban szereplő hatósági határozat és szakhatósági állásfoglalás vonatkozásában közhiteles hatósági nyilvántartásnak minősül. Az OKIR rendszerből a hatósági nyilvántartás adatai nem törölhetők és nem írhatók felül.
A hatósági nyilvántartásnak az alábbiakat szükséges tartalmaznia [lásd az 58/2019. (XII. 18.) AM rendelet 2 §. (2) bekezdését]:
- a tevékenységet folytatóra vonatkozó azonosító adatokat,
- a telephelyre vonatkozó adatokat (ha van),
- a tevékenységre vonatkozó adatokat,
- a környezethasználat mennyiségi és minőségi jellemzőit,
- a határozat vagy szakhatósági állásfoglalás számát, tárgyát, rendelkezéseit – rendelkező rész – (több telephely és tevékenységi terület esetén telephelyenként, területenként feltüntetve),
- a szakhatósági állásfoglalás mellett a szakhatósági állásfoglalást tartalmazó, más hatóság által kiadott határozat számát (ha van),