Magyarországon a fenntarthatósági (ESG) szempontok ma már nem extraszolgáltatásnak számítanak: a vállalatok egyre nagyobb része építi be működésébe a környezeti, társadalmi és vezetési elveket. Ugyanakkor a tendencia még korántsem egyenletes: akadnak erős szereplők, de sok vállalkozás csak éppen elkezdte az átállást.
Ez a cikk bemutatja, hogy hol tartunk most, milyen kihívásokkal küzdenek a magyar cégek, és mit tehet egy cégtulajdonos vagy vezető, hogy ne csak megfeleljen, hanem versenyelőnyre tegyen szert a fenntarthatóságból.
Hol tartanak a magyar vállalatok?
A legfrissebb kutatások és felmérések alapján az alábbi tendenciák figyelhetők meg:
- Az üzleti szolgáltatói szektorban például 91%-uk már kiemelten kezeli az ESG-szempontokat napi működésében, és dolgoznak stratégiai tervek kidolgozásán.
- A Top 100 magyar vállalat körében 2024-ben már 92%-uk rendelkezett karbonkibocsátási…